Skip to content ↓

Warunki prowadzenia kształcenia w formie zdalnej

Ogólne
  • W przypadku zajęć kształtujących umiejętności praktyczne, np. ćwiczeń laboratoryjnych czy projektowych, zajęć praktycznych, warsztatowych i terenowych – metody i techniki kształcenia na odległość mogą być wykorzystywane pomocniczo (chyba że specyfika zajęć pozwala w pełni na formę zdalną
  • Liczba punktów ECTS, jaka może być uzyskana w ramach kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w ramach studiów wyższych, nie może być większa niż 50% liczby punktów ECTS wymaganej do ukończenia studiów na danym kierunku studiów, poziomie i profilu
  • W formie zdalnej mogą być również przeprowadzane zaliczenia i egzaminy (synchroniczna i asynchroniczna interakcja), w tym egzaminy dyplomowe – wyłącznie synchronicznie, oraz, jeśli dotyczy – ogólne egzaminy kierunkowe – synchronicznie i asynchronicznie
  • Decyzję o przeprowadzeniu egzaminu dyplomowego oraz ogólnego egzaminu kierunkowego w formie zdalnej podejmuje Dziekan. Dyplomant ma obowiązek złożyć oświadczenie o gotowości przystąpienia do egzaminu zdalnego (wg załącznika nr 2 do Zarządzenia Rektora), uwzględniające poświadczenie posiadania odpowiedniego sprzętu i połączenia internetowego o odpowiedniej przepustowości
  • Dziekan sprawuje całokształt nadzoru nad kształceniem zdalnym w obrębie Wydziału, w szczególności w zakresie sposobu organizacji zajęć zdalnych, stopnia obciążenia studentów taką formą kształcenia, jak również w kontekście realizacji pensum przez nauczycieli akademickich

Dydaktycy

  • Warunkiem dopuszczenia do prowadzenia zajęć zdalnych jest posiadanie przez nauczyciela akademickiego certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia prowadzonego przez CeLiID (ewentualnie innych certyfikatów, które zostaną dopuszczone przez CeLiID) oraz zaaprobowanie przez odpowiedniego Dziekana zgłoszenia przez koordynatora przedmiotu chęci prowadzenia zajęć zdalnie (wg załącznika nr 1 do Zarządzenia Rektora)
  • W sylabusie przedmiotu prowadzonego z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość należy umieścić informacje w zakresie organizacji, realizacji oraz narzędzi wykorzystywanych przy realizacji zajęć, jak również weryfikacji efektów uczenia się podczas zaliczeń czy egzaminów

➡️ Sprawdź miniprzewodnik dydaktyka/dydaktyczki

Studenci

  • Całokształt komunikacji oraz aktywności w ramach zajęć zdalnych, jak również podczas weryfikacji efektów uczenia podczas zaliczeń i egzaminów, możliwe są jedynie z wykorzystaniem adresu poczty elektronicznej zarejestrowanej w domenie agh.edu.pl
  • Uczelnia nie zapewnia sprzętu do nauki zdalnej poza siedzibą Uczelni, może natomiast zapewnić studentowi na jego prośbę dostęp do sprzętu uczelnianego - np. w celu uczestnictwa w zdalnym zaliczeniu bądź egzaminie
  • Uczelnia zapewnia materiały szkoleniowe dostępne w postaci elektronicznej (w formie krótkiej instrukcji lub informacji lub instruktażu), w szczególności zawierające informacje o technicznych aspektach udziału w takich zajęciach przy wykorzystaniu konkretnego narzędzia informatycznego. W przypadku narzędzi do kształcenia na odległość wykorzystywanych w procesie kształcenia na poszczególnych wydziałach, dana jednostka lub prowadzący zajęcia mają obowiązek zapewnić dostęp do takich materiałów

➡️ Sprawdź miniprzewodnik osoby studiującej

Stopka