📜 Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 listopada 2018 r.
w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji
📜 Rozporządzenie MNiSW z dnia 27 września 2018 r.
w sprawie studiów - tekst jednolity
📜 Rozporządzenie MEiN z dnia 11 października 2022 r.
w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
📜 Rozporządzenie MNiSW z dnia 12 września 2018 r.
w sprawie kryteriów oceny programowej
📜 Uchwała nr 140/2019 Senatu AGH z dnia 25 września 2019 r.
w sprawie potwierdzania efektów uczenia się w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
📜 Uchwała nr 27/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr 57/2019 Senatu AGH z dnia 24 kwietnia 2019 r. w sprawie zasad nauki języków obcych w Akademii Górniczo Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
Załącznik do uchwały nr 27/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r. - tekst jednolity uchwały w sprawie zasad nauki języków obcych w Akademii Górniczo Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie po zmianach
📜 Uchwała nr 28/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie zmiany uchwały nr 125/2023 Senatu AGH z dnia 27 września 2023 r. w sprawie wytycznych w zakresie ustalania programów studiów pierwszego i drugiego stopnia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
Załącznik do uchwały nr 28/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r. - tekst jednolity uchwały w sprawie wytycznych w zakresie ustalania programów studiów pierwszego i drugiego stopnia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie po zmianach
📜 Uchwała nr 20/2023 Senatu AGH z dnia 1 marca 2023 r.
w sprawie zmian w programach studiów wyższych w zakresie nazwy i przyporządkowania do dyscyplin w związku ze zmianą nazw niektórych dyscyplin naukowych
📜Uchwała nr 29/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r.
w sprawie zmian w programach studiów stacjonarnych pierwszego stopnia
📜 Zarządzenie nr 42/2019 Rektora AGH z dnia 26 września 2019 r.
w sprawie przyporządkowania do dyscyplin naukowych kierunków studiów wyższych prowadzonych w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
📜 Zarządzenie Nr 8/2024 Rektora AGH z dnia 16 lutego 2024 r.
w sprawie szczegółowych zasad tworzenia, przekształcania oraz znoszenia studiów pierwszego i drugiego stopnia na określonym kierunku, poziomie i profilu w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
załącznik nr 1 załącznik nr 2
📜 Zarządzenie Nr 94/2023 Rektora AGH z dnia 14 grudnia 2023 r.
w sprawie zasad organizacji praktyk studenckich w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
📜 Zarządzenie nr 10/2019 Rektora AGH z dnia 18 marca 2019 r.
w sprawie szczegółowych zasad organizacji zajęć z wychowania fizycznego w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
📜 Zarządzenie nr 7/2019 Rektora AGH z dnia 28 lutego 2019 r.
w sprawie bazy Syllabus AGH
załącznik nr 1
Polska Rama Kwalifikacji to opis ośmiu wyodrębnionych w Polsce poziomów kwalifikacji odpowiadających odpowiednim poziomom europejskich ram kwalifikacji, o których mowa w załączniku II do Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie (Dz.Urz. UE C 111 z 06.05.2008, str.1). sformułowany za pomocą ogólnych charakterystyk efektów uczenia się dla kwalifikacji na poszczególnych poziomach, ujętych w kategoriach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Pod koniec 2015 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił Ustawę o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Od tego momentu rozpoczął się nowy etap w rozwoju krajowego systemu kwalifikacji. Ustawa o ZSK wprowadziła inny niż dotychczas ład w tej dziedzinie – nie stworzyła nowych instytucji, ale określiła podstawowe zasady i standardy postępowania. W ustawie zostały określone role i zadania różnych podmiotów funkcjonujących w obszarze kwalifikacji oraz wzajemne relacje pomiędzy nimi.
Istotą zawartych w ustawie o ZSK regulacji jest wprowadzenie zestawu spójnych rozwiązań systemowych dotyczących kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego oraz większa integracja różnych obszarów, w których nadaje się kwalifikacje. Ustawa wprowadza jednolitą terminologię, a także wspólne zasady dotyczące nadawania kwalifikacji i zapewniania ich jakości poza oświatą i szkolnictwem wyższym (analogiczne rozwiązania zostały w nich wprowadzone wcześniej). Przyjęte regulacje powinny się przyczynić do zwiększenia wiarygodności oraz zapewnienia porównywalności kwalifikacji nadawanych zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Zasadnicze rozstrzygnięcia przyjęte w ustawie o ZSK są następujące:
Więcej informacji na stronach: http://www.kwalifikacje.gov.pl/