Skip to content ↓

Polska Rama Kwalifikacji

📜 Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 listopada 2018 r.

w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji

 

📜 Rozporządzenie MNiSW z dnia 27 września 2018 r.

w sprawie studiów - tekst jednolity

 

📜 Rozporządzenie MEiN z dnia 11 października 2022 r.

w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych

 

📜 Rozporządzenie MNiSW z dnia 12 września 2018 r.

w sprawie kryteriów oceny programowej

📜 Uchwała nr 140/2019 Senatu AGH z dnia 25 września 2019 r.

w sprawie potwierdzania efektów uczenia się w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

 

📜 Uchwała nr 27/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r.

w sprawie zmiany uchwały Nr 57/2019 Senatu AGH z dnia 24 kwietnia 2019 r.  w sprawie zasad nauki języków obcych w Akademii Górniczo Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

Załącznik do uchwały nr 27/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r. - tekst jednolity uchwały w sprawie zasad nauki języków obcych w Akademii Górniczo Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie po zmianach

 

📜 Uchwała nr 28/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r.

w sprawie zmiany uchwały nr 125/2023 Senatu AGH z dnia 27 września 2023 r. w sprawie wytycznych w zakresie ustalania programów studiów pierwszego i drugiego stopnia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

Załącznik do uchwały nr 28/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r. - tekst jednolity uchwały w sprawie wytycznych w zakresie ustalania programów studiów pierwszego i drugiego stopnia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie po zmianach

 

📜 Uchwała nr 20/2023 Senatu AGH z dnia 1 marca 2023 r.

w sprawie zmian w programach studiów wyższych w zakresie nazwy i przyporządkowania do dyscyplin w związku ze zmianą nazw niektórych dyscyplin naukowych

 

📜Uchwała nr 29/2024 Senatu AGH z dnia 28 lutego 2024 r.

w sprawie zmian w programach studiów stacjonarnych pierwszego stopnia

📜 Zarządzenie nr 42/2019 Rektora AGH z dnia 26 września 2019 r.

w sprawie przyporządkowania do dyscyplin naukowych kierunków studiów wyższych prowadzonych w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

załącznik nr 1  załącznik nr 2

 

📜 Zarządzenie Nr 8/2024 Rektora AGH z dnia 16 lutego 2024 r.

w sprawie szczegółowych zasad tworzenia, przekształcania oraz znoszenia studiów pierwszego i drugiego stopnia na określonym kierunku, poziomie i profilu w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

załącznik nr 1  załącznik nr 2​​​​​​​​​​​​​​

 

📜 Zarządzenie Nr 94/2023 Rektora AGH z dnia 14 grudnia 2023 r.

w sprawie zasad organizacji praktyk studenckich w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

 

📜 Zarządzenie nr 10/2019 Rektora AGH z dnia 18 marca 2019 r.

w sprawie szczegółowych zasad organizacji zajęć z wychowania fizycznego w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

 

📜 Zarządzenie nr 7/2019 Rektora AGH z dnia 28 lutego 2019 r.

w sprawie bazy Syllabus AGH

załącznik nr 1​​​​​​​​​​​​​​

Polska Rama Kwalifikacji to opis ośmiu wyodrębnionych w Polsce poziomów kwalifikacji odpowiadających odpowiednim poziomom europejskich ram kwalifikacji, o których mowa w załączniku II do Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie (Dz.Urz. UE C 111 z 06.05.2008, str.1). sformułowany za pomocą ogólnych charakterystyk efektów uczenia się dla kwalifikacji na poszczególnych poziomach, ujętych w kategoriach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Pod koniec 2015 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił Ustawę o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Od tego momentu rozpoczął się nowy etap w rozwoju krajowego systemu kwalifikacji. Ustawa o ZSK wprowadziła inny niż dotychczas ład w tej dziedzinie – nie stworzyła nowych instytucji, ale określiła podstawowe zasady i standardy postępowania. W ustawie zostały określone role i zadania różnych podmiotów funkcjonujących w obszarze kwalifikacji oraz wzajemne relacje pomiędzy nimi.
Istotą zawartych w ustawie o ZSK regulacji jest wprowadzenie zestawu spójnych rozwiązań systemowych dotyczących kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa  wyższego  oraz  większa  integracja  różnych  obszarów,  w  których  nadaje  się  kwalifikacje.  Ustawa  wprowadza  jednolitą  terminologię,  a  także  wspólne  zasady  dotyczące  nadawania kwalifikacji i zapewniania ich jakości poza oświatą i szkolnictwem wyższym (analogiczne rozwiązania zostały w nich wprowadzone wcześniej). Przyjęte regulacje powinny się przyczynić do zwiększenia wiarygodności oraz zapewnienia porównywalności kwalifikacji nadawanych zarówno w Polsce, jak i za granicą.

 

Zasadnicze rozstrzygnięcia przyjęte w ustawie o ZSK są następujące:

  • Do ZSK włączono z mocy prawa kwalifikacje nadawane w oświacie oraz w szkolnictwie wyższym (po ukończeniu studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz stopień naukowy doktora).
  • Do ZSK mogą być włączane także inne kwalifikacje nadawane w szkolnictwie wyższym  (np.  po  ukończeniu  studiów  podyplomowych)  oraz  kwalifikacje  nadawane  poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego.
  • Kwalifikacje nadawane poza systemami oświaty i  szkolnictwa wyższego włączają do ZSK ministrowie właściwi dla danych kwalifikacji.
  • Każda kwalifikacja włączona do ZSK musi być opisana w sposób określony w przepisach i mieć przypisany poziom PRK (Polskiej Ramy Kwalifikacji).
  • Kwalifikacjom   określonym   w   ustawie   jako   pełne   poziom   PRK   przypisano  w ustawie.
  • W przypadku pozostałych kwalifikacji przypisany poziom PRK wynika z porównania wymaganych dla danej kwalifikacji efektów uczenia się z charakterystykami poziomów w Polskiej Ramie Kwalifikacji.
  • Kwalifikację  włączoną  do  ZSK  nadaje  się  na  podstawie  pozytywnego  wyniku sprawdzenia, czy osoba ubiegająca się o daną kwalifikację rzeczywiście osiągnęła wymagane efekty uczenia się.
  • Kwalifikacje  włączone  do  ZSK  mogą  nadawać  wyłącznie  instytucje  wskazane w przepisach prawa albo uprawnione przez ministra właściwego dla kwalifikacji.
  • Każda instytucja nadająca kwalifikacje włączone do ZSK jest objęta wewnętrznym i zewnętrznym zapewnianiem jakości, które są zgodne z odpowiednimi przepisami prawa.
  • Nadzór nad nadawaniem kwalifikacji i zapewnianiem jakości sprawują ministrowie właściwi dla danych kwalifikacji.
  • Funkcjonowanie zintegrowanego systemu jest koordynowane przez ministra koordynatora ZSK przy wsparciu Rady Interesariuszy ZSK.

 

Więcej informacji na stronach:    http://www.kwalifikacje.gov.pl/

Stopka