Skip to content ↓

Tworzenie studiów wyższych

Tworzenie studiów wyższych

 

  1. W przypadku zamiaru utworzenia nowego kierunku studiów na danym poziomie i profilu dziekan wydziału składa wniosek na piśmie do JM Rektora z prośbą o utworzenie studiów wyższych na określonym kierunku studiów, poziomie i profilu oraz o pozytywną opinię Kolegium Rektorskiego (KR) w tej sprawie.

 

Do ww. wniosku należy dołączyć:

 

  1. uzasadnienie utworzenia nowego kierunku studiów na danym poziomie i profilu;
  2. wstępną opinię w sprawie zamiaru utworzenia nowego kierunku studiów wydaną przez koordynatora ds. kształcenia w dyscyplinie w uzgodnieniu z radą ds. kształcenia w dyscyplinie właściwymi ze względu na dyscyplinę albo dyscyplinę wiodącą planowanego nowego kierunku studiów;
  3. pozytywną opinię w sprawie zamiaru utworzenia nowego kierunku studiów wydaną przez dziekanów wszystkich wydziałów, na których w AGH są już prowadzone kierunki studiów o podobnej nazwie lub podobnych efektach uczenia się albo oświadczenie, że taki kierunek nie jest prowadzony w AGH.

 

 

  1. W przypadku pozytywnej opinii KR:

 

  1. Wydział pobiera z Działu Jakości Kształcenia w Centrum Organizacji Kształcenia (DJK) plik .xls w celu wprowadzenia danych do bazy Sylabus;
  2. Wydział przygotowuje i kompletuje wymaganą dokumentację i uzupełnia ww. plik .xls zgodnie z wytycznymi określonymi w Uchwale nr 125/2023 Senatu AGHi Zarządzeniu nr 8/2024 Rektora AGH;
  3. Wydział przekazuje DJK wypełniony plik .xls w celu weryfikacji pod kątem formalnym (wymagany jednokrotny obieg);
  4. po weryfikacji formalnej DJK eksportuje uzupełniony plik .xls z poprawnymi danymi do bazy Sylabus oraz nadaje uprawnienia wskazanym pracownikom Wydziału do wprowadzania szczegółowych danych;
  5. Wydział przekazuje do JM Rektora (za pośrednictwem Biura Rektora) pismo przewodnie dziekana wydziału w wersji papierowej informujące, że w nawiązaniu do pozytywnej opinii KR składana jest pełna dokumentacja, zgodnie z załącznikiem nr 1 do ww. zarządzenia, wraz z informacją o kadrze zawierającą liczbowy oraz imienny wykaz osób proponowanych do realizacji wnioskowanego kierunku studiów, zgodnie z załącznikiem nr 2 do ww. zarządzenia.

 

UWAGA:

Ww. pełną dokumentację należy złożyć do Biura Rektora nie później niż:

  • do końca listopada roku poprzedzającego rok akademicki – w przypadku rozpoczęcia prowadzenia studiów od semestru zimowego;
  • do końca kwietnia roku poprzedzającego rok akademicki – w przypadku rozpoczęcia prowadzenia studiów od semestru letniego.

 

W postaci papierowej należy złożyć do Biura Rektora:

  • pismo dziekana wydziału informujące, że składana jest pełna dokumentacja;
  • ww. wniosek dziekana wydziału w sprawie utworzenia nowego kierunku studiów wraz z uzasadnieniem oraz pozytywną opinią KR;
  • pozytywną opinię w sprawie zamiaru utworzenia nowego kierunku studiów wydaną przez dziekanów wszystkich wydziałów, na których w AGH są już prowadzone kierunki studiów o podobnej nazwie lub podobnych efektach uczenia się albo oświadczenie, że taki kierunek nie jest prowadzony w AGH;
  • opinię koordynatora ds. kształcenia w dyscyplinie ustaloną w uzgodnieniu z radą ds. kształcenia w dyscyplinie właściwymi ze względu na dyscyplinę albo dyscyplinę wiodącą wskazaną w projekcie programu studiów;
  • opinię Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia;
  • opinię WRSS.

 

Skany ww. dokumentów oraz pozostałe dokumenty należy złożyć w postaci elektronicznej w udostępnionym miejscu w chmurze AGH, w tym zwłaszcza program studiów, sylabusy oraz informacje o kadrze wraz z wymaganymi deklaracjami.

 

  1. DJK weryfikuje kompletność ww. dokumentacji i przekazuje informacje do Biura Rektora;
  2. Pełna dokumentacja przekazywana jest członkom Senackiej Komisji ds. Kształcenia (SKK) nie później niż na 7 dni przed planowanym posiedzeniem SKK wyłącznie w wersji elektronicznej (w przypadku wersji papierowych – skany ww. dokumentów);
  3. po pozytywnym zaopiniowaniu przez SKK (opinia zapada w wyniku głosowania) dokumentacja kierowana jest na posiedzenie Senatu nie później niż na 7 dni przed planowanym posiedzeniem Senatu;
  4. po ustaleniu programu studiów przez Senat AGH JM Rektor podejmuje decyzję o utworzeniu studiów na danym kierunku, poziomie i profilu.

 

 

W przypadku tworzenia studiów za pozwoleniem MNiSW:

Stopka