Skip to content ↓

Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia

Skład Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia

dr hab. inż. Paweł Hanus, prof. AGH - Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia

dr hab. inż. Ryszard Klempka, prof. AGH (WEAIiIB)

dr hab. inż. Renata Słota, prof. AGH (WIEiT)

dr hab. inż. Wacław Andrusikiewicz, prof. AGH (WILiGZ)

dr hab. inż. Janusz Krawczyk, prof. AGH (WIMiIP)

dr hab. inż. Sławomir Zimowski, prof. AGH (WIMiR)

dr hab. Krzysztof Rudol, prof. AGH (WMS)

dr hab. Tomasz Masłyk, prof. AGH (WH)

dr hab. inż. Anna Waśkowska, prof. AGH (WGGiOŚ)

dr hab. inż. Magdalena Szumera, prof. AGH (WIMiC)

dr hab. inż. Edward Preweda, prof. AGH (WGGiIŚ)

inż. Anna Rypel (URSS)  

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) stworzenie wytycznych w zakresie obszarów działań, tj. stworzenie, wdrożenie i doskonalenie polityki zapewnienia jakości kształcenia, obejmującej jasne, kompleksowe, obiektywne, powszechnie i łatwo dostępne zasady, wytyczne, procedury oraz narzędzia zapewnienia i doskonalenia jakości, wsparcie i rozwój kompetencji kadry Uczelni w ramach Programu Wsparcia Dydaktyki, zapewnienie środków wsparcia dla studentów, z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w szczególności w zakresie możliwości rozwoju osobistego studenta oraz warunków socjalno-bytowych;

2) opracowanie wzoru raportu dla Rad dotyczącego jakości kształcenia na kierunkach przyporządkowanych do danej dyscypliny, z uwzględnieniem zakresu ewaluacji oraz kryteriów, według których dokonywana jest ocena jakości kształcenia w danym roku akademickim;

3) analiza przygotowanych przez rady ds. kształcenia w dyscyplinach raportów dotyczących jakości kształcenia na kierunkach przyporządkowanych do danej dyscypliny;

4) opiniowanie projektów zarządzeń Rektora dotyczących jakości kształcenia, w tym w szczególności związanych z ankietyzacją i hospitacją;

5) sporządzenie wraz z Pełnomocnikiem sprawozdania na temat jakości kształcenia w Uczelni;

6) monitorowanie różnych aspektów działalności dydaktycznej w Uczelni oraz inicjowanie działań zmierzających do doskonalenia jakości kształcenia;

7) opracowywanie rocznych i wieloletnich raportów zbiorczych w zakresie realizacji zadań i celów Systemu;

8) podejmowanie wspólnie z UZAD i w porozumieniu z Prorektorem ds. Kształcenia, działań zmierzających do wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu kształcenia w Uczelni;

9) upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie doskonalenia jakości kształcenia w Uczelni.

Stopka